Veelgestelde vragen

Producteigenschappen en -functionaliteit

Is er een leeftijdsgrens om u aan te melden bij de App?|
Ja, klanten moeten 18 jaar of ouder zijn om zich aan te melden voor de App en een gebruikersaccount aan te maken i.v.m. verplichte koppeling creditcard.

Kan ik mijn mobiele telefoon gebruiken bij het benzinestation?
Het is alleen toegestaan om uw mobiele telefoon te gebruiken in de auto. We adviseren u dan ook om mobiel te tanken vanuit uw auto en pas uit te stappen nadat u betaald hebt.

Op welke mobiele toestellen kan ik de App downloaden voor gebruik voor mobiele betalingen aan de pomp en in de winkel? 
De App is beschikbaar voor zowel Apple iOS- als Android-toestellen. Deze app vereist iOS 13 of hoger en Android-versie 8 of hoger.

Welke andere functies zijn momenteel beschikbaar in de App? 
Gebruikers kunnen betaalmethoden koppelen om te betalen voor brandstof aan de pomp. De locatiediensten benzinestations helpt gebruikers bij het vinden en navigeren naar het dichtstbijzijnde Texaco benzinestation. De App stelt gebruikers ook in staat om digitaal aanbiedingen, kortingen en promoties te ontvangen.

Welke betaalmethoden zijn beschikbaar via de App?  
U kunt met de App betalen met een geregistreerde Visa-, MasterCard-, American Express- of Discover-kaart om brandstofaankopen te doen aan de pomp.

Welke producten kan ik kopen met de App? 
U kunt de App gebruiken om brandstof aan de pomp te kopen met behulp van de App.

Een Gebruikersaccount aanmaken

Hoe maak ik een Gebruikersaccount aan? 
Om een Gebruikersaccount aan te maken en de App te gebruiken, moet u de App downloaden, u aanmelden voor een account met uw e-mailadres en uw account bevestigen door een Eenmalige Wachtwoord (OTP) -code in te voeren die naar uw e-mailadres wordt verzonden. U moet toestemming geven om u de e-mailmelding te sturen. Na het bevestigen van uw account moet u om veiligheidsredenen een 4-cijferige PIN aanmaken om betalingen te kunnen goedkeuren.

Moet ik een Gebruikersaccount aanmaken? 
Ja. Als u de App wilt gebruiken om brandstof te betalen aan de pomp en om toegang te krijgen tot de transactiegeschiedenis, moet u een Gebruikersaccount aanmaken.

Ik heb mijn éénmalig wachtwoord om een account aan te maken niet ontvangen.
Als u uw éénmalig wachtwoord niet hebt ontvangen, kunt u opnieuw een eenmalig wachtwoord aanvragen via de app. U kunt dit wachtwoord maximaal 3 keer opnieuw verzenden.

Moet ik locatiediensten inschakelen in de App?
Nee. Maar door locatiediensten in te schakelen, kunt u uw meest nauwkeurige locatie volgen en worden de dichtstbijzijnde stations bij u in de buurt weergegeven. Als u locatiediensten niet inschakelt, ziet u mogelijk niet de dichtstbijzijnde stations bij u in de buurt; u kunt echter handmatig een locatie invoeren om de dichtstbijzijnde stations te vinden.

Als ik de locatiediensten winkels selecteer, gebruikt u mijn locatie dan om een andere reden? Of gewoon om mijn dichtstbijzijnde winkel te vinden?
We gebruiken de locatiediensten enkel om u te helpen bij het vinden van een Texaco-benzinestation waar u onze diensten kunt gebruiken.  Uw locatie wordt niet om een andere reden gebruikt.

Moet ik zowel mijn telefoonnummer als e-mailadres gebruiken om mijn Gebruikersaccount te voltooien?
U hoeft enkel uw e-mailadres te gebruiken om de registratie van uw gebruikersaccount te voltooien.

Ontvang ik e-mailnieuws en updates?
Ja. U ontvangt nieuws en updates op het e-mailadres in uw Ggebruikersaccount. U kunt zich op elk moment afmelden voor het ontvangen van marketing-e-mails zoals hieronder vermeld. Houd er rekening mee dat het afmelden voor de distributielijst voor e-mailmarketing geen invloed heeft op de mogelijkheid om u transactionele e-mailberichten over uw Ggebruikersaccount te sturen.

Hoe meld ik me af voor het ontvangen van e-mailnieuws en updates?
U kunt zich op elk moment afmelden voor het ontvangen van e-mailnieuws en updates door één van de volgende handelingen uit te voeren:  (i) uw accountinstellingen wijzigen via de App, of (ii) het opt-out mechanisme volgen in elk e-mailnieuws en update die u ontvangt. Als u zich afmeldt, kunnen wij of onze externe contractanten u een e-mail sturen waarin wordt bevestigd dat u zich hebt afgemeld. U ontvangt nog steeds transactionele e-mailberichten over uw Gebruikersaccount.

Hoe worden mijn persoonlijke gegevens in de App gebruikt? 
Raadpleeg de Privacyverklaring (Privacybeleid) in de App om te begrijpen hoe uw persoonlijke gegevens worden gebruikt.

De App gebruiken

Hoe weet ik welke stations mobiele betalingen verwerken? 
U kunt stations filteren op diensten via de zoekfunctie van de locatiediensten in de App. Selecteer met behulp van de filters mobiele betalingen om uw lokale stations te zien waar u met de Texaco betaalapp kunt betalen.

Hoe weet ik of mijn lokaal station mobiele betalingen ondersteunt?
Op eén Texaco-station in ons netwerk kan er met de Texaco betaalapp betaald worden. We beperken dit om de App-functionaliteit en de feedback van onze klanten te testen voordat een volledige uitrol in het netwerk plaatsvindt. Stations worden toegevoegd aan de App als de mobiele betalingsfunctionaliteit is ingeschakeld op een locatie. Gebruik de filters in de zoekfunctie van de locatiediensten in de App om uw lokale stations te zien waar u met de Texaco betaalapp kunt betalen.

Hoe koop ik brandstof met behulp van de App?
Nadat u de App hebt gedownload:

  • Een Gebruikersaccount aanmaken
  • Log in op de App en koppel een betaalmethode (zie link betaalmethode hieronder)
  • Het dichtstbijzijnde station moet worden vermeld op het startscherm van de App als u de locatiedienst gebruikt.
  • U kunt ook het station selecteren in de kaartfunctie op het startscherm. Houd er rekening mee dat u zich binnen 70 meter van de pomp moet bevinden om de App te laten werken
  • Selecteer Betaaloptie.
  • Selecteer Betalen bij Pomp.
  • Voer het pompnummer in van waaruit u tankt (Nummeroptie op het scherm)
  • Selecteer pomp goedkeuren.
  • Neem het tankpistool van de pomp en begin te tanken.
  • Plaats het tankpistool terug in de pomp.
  • Er verschijnt een transactiebewijs op uw scherm in de app.
  • Uw brandstoftransactie is nu voltooid en u kunt het station verlaten.

Hoe weet ik of de pomp klaar is voor gebruik op het station nadat mijn betaling is goedgekeurd?
Nadat uw betaling is goedgekeurd, verschijnt het scherm ‘Start het tanken’ op uw telefoon om aan te geven dat de pomp klaar is voor gebruik. Selecteer de gewenste brandstofklasse op de pomp zoals u normaal zou doen en begin te tanken.

Hoe voltooi ik het tanken? 
Wanneer u klaar bent met tanken, brengt u het tankpistool mondstuk terug naar de pomp. U ontvangt kort daarna een betalingsbewijs in de App en per e-mail, indien geselecteerd in uw instellingen.

Wat als mijn betalingsbewijs onjuist is?
Stuur een email naar egfuel@eg.group indien er een fout op uw betalingsbewijs staat. U kunt ook rechtstreeks e-mailen vanaf de pagina “Neem contact met ons op” in de App.

Waarom is mijn betalingsbewijs niet afgedrukt?
U ontvangt na elke transactie een digitaal betalingsbewijs in de App. U kunt er ook voor kiezen om per e-mail ontvangstbewijzen te ontvangen in het menu Instellingen onder Transactiegeschiedenis in de App.

Betaalmethoden

Hoe koppel ik een betaalmethode aan mijn Gebruikersaccount in de App?
Navigeer naar de Wallet, selecteer Betaalmethoden en klik op ‘+’ om een betaalmethode te koppelen.

Hoe verwijder ik een betaalmethode uit mijn Gebruikersaccount in de App?
Om een betaalmethode uit uw account te verwijderen:

  • Selecteer meer in de linkerbenedenhoek van het startscherm.
  • Selecteer “Betaalmethoden”
  • Selecteer de betaalmethode die u wenst te verwijderen.
  • Druk op het pictogram prullenbak in de rechterbovenhoek van het scherm.
  • Selecteer bevestigen.

Kan ik meer dan één type betaling gebruiken voor één enkele transactie? 
Nee. U kunt momenteel niet meer dan één type betaling per transactie gebruiken. U moet afzonderlijke transacties uitvoeren met afzonderlijke betaalmethoden.

Een Ggebruikersaccount verwijderen

Hoe kan ik mijn account verwijderen?
Selecteer de optie meer in de rechterbenedenhoek van het startscherm

  • Selecteer Privacy & Voorwaarden
  • Selecteer Account verwijderen.
  • Selecteer mijn Account verwijderen
  • De App stuurt een verificatiecode naar uw mobiel toestel uw mobiele apparaat.
  • Voer de verificatiecode in om uw App te verwijderen.

Welke gegevens worden verwijderd wanneer ik mijn account verwijder?
Uw App-gebruikersaccount wordt uit de App verwijderd, inclusief het verwijderen van alle gekoppelde betaalmethoden en alle transactiebewijzen. Nadat uw account- en persoonsgegevens worden verwijderd, hebt u niet langer toegang tot uw producten, services of bestanden.

Worden transactiebewijzen tegelijkertijd verwijderd wanneer ik mijn account verwijder?
Ja. Betalingsbewijzen worden onmiddellijk verwijderd.

Kan ik mijn account verwijderen en vervolgens een nieuw account aanmaken met hetzelfde e-mailadres?
Ja. U kunt onmiddellijk een nieuw gebruikersaccount aanmaken met hetzelfde e-mailadres. Accountaanbiedingen voor nieuwe gebruikers zijn enkel voor nieuwe gebruikers die nog niet eerder een gebruikersaccount hebben gehad. We behouden ons het recht voor om het gebruik van het programma of aanbiedingen, offertes voor nieuwe accounts of het inwisselen van punten te beperken of te weigeren en om een gerelateerd gebruikersaccount op te schorten of te beëindigen in de overtuiging dat elk gebruik van het programma of de transactie onwettig, ongeoorloofd of frauduleus van aard is.

Problemen oplossen

Met wie moet ik contact opnemen als ik een foutmelding krijg aan de pomp bij gebruik van de App?
Stuur een e-mail naar egfuel@eg.group. U kunt ook rechtstreeks e-mailen vanaf de pagina “Neem contact met ons op” in de App.

Kan ik meerdere transacties voor de aankoop van brandstof doen op één dag met behulp van de App? 
Ja. Als u echter op één dag buitensporige transacties uitvoert met behulp van de App, kunnen deze worden geweigerd op basis van als vermoedelijk frauduleuze transacties.

Wat als ik minder brandstof ontvang dan het vooraf goedgekeurd bedrag?
Er wordt enkel brandstof in rekening gebracht voor de brandstof die u afneemt, ongeacht het vooraf goedgekeurd bedrag.

Wat als ik besluit om minder brandstof te nemen dan het vooraf goedgekeurd bedrag?
Er wordt enkel brandstof in rekening gebracht voor de brandstof die u afneemt, ongeacht het vooraf goedgekeurd bedrag.

Wat gebeurt er als mijn App niet meer werkt na validering, maar tijdens het tanken?
Als de App niet werkt voor het volledige tankproces, wordt uw betaling niet in rekening gebracht en moet u in de winkel betalen. Als de validering volledig is en de pomp is geactiveerd, zelfs als de App de verbinding met de cloud verliest, kunt u als gebruiker de brandstoftransactie voltooien.

Wat gebeurt er als ik de verkeerde pomp gebruik?
Om de App correct te laten werken, moeten u en uw mobiel apparaat in de buurt zijn om de pomp waar u naast staat te kunnen valideren. Wees voorzichtig bij het identificeren van het correct te valideren pompnummer want als u een fout pompnummer intoetst, zal deze pomp gevalideerd worden en kan éénieder die zich aan die pomp bevindt met zijn voertuig tanken. U zou dan naar de verkeerde pomp moeten lopen en op de annuleerknop drukken of wachten tot de transactie een time-out heeft voordat u de juiste pomp valideert.

Wat moet ik doen als ik mijn 4-cijferige PINCODE vergeet voor het valideren van betalingen in de App?
U kunt uw PINCODE op elk gewenst moment opnieuw instellen via uw Gebruikersaccount. Hiermee worden echter alle opgeslagen betaalmethoden uit uw gebruikersaccount verwijderd,

Uw PINCODE opnieuw instellen:

  • Selecteer de optie meer in de rechterbenedenhoek van het startscherm.
  • Selecteer Instellingen
  • Selecteer Beveiliging
  • Selecteer Wachtwoord wijzigen
  • Selecteer Wachtwoord vergeten?
  • Uit de App uitloggen
  • Terug op de App inloggen
  • Voer uw nieuwe PIN in
  • Bevestig uw nieuwe PIN

 

Wat gebeurt er als ik mijn telefoon verlies?
Als u uw mobiel toestel verliest, neem dan contact op met uw dienstverlener voor telefonie en volg hun procedures. U moet ook contact opnemen met uw bank en hun procedures volgen als u denkt dat uw telefoon en betaalmethoden gecompromitteerd zijn.

Mijn App laadt niet op?  
Om goed te kunnen werken, heeft elke mobiele applicatie een goed celsignaal of WIFI-VERBINDING nodig.   Als uw App niet werkt, controleer dan of de mobiele dienst in uw regio toereikend is. Als er geen problemen worden weergegeven met de mobiele diensten en u nog steeds problemen ondervindt, probeer dan eerst de App te verwijderen en vervolgens opnieuw te downloaden.

Staat uw vraag of probleem hier niet tussen?  
Neem contact met ons op door op “Help” te klikken en vervolgens op “Neem contact met ons op” in het menu in de App.