Algemeen
Hoe vraag ik een Texaco tankpas aan?
Behoefte aan een zakelijke tankpas waarmee je bij meer dan 1500 stations in de Benelux en Frankrijk terecht kunt?
Vraag tankpas aan
Waar kan ik informatie terugvinden over promoties?
De informatie over de lopende promoties kan je vinden op de stations en op de website.
Waar en hoe kan ik solliciteren bij Texaco?
Voor een overzicht van de openstaande vacatures, verwijzen we je graag door naar onze vacature-website. Hier vind je alle vacatures die op het hoofdkantoor en de stations beschikbaar zijn en kan je direct reageren.
Direct solliciteren
Waar kan ik de schade melden?
We doen er alles aan om het verblijf van klanten op onze stations zo makkelijk en prettig te maken. Zo zorgen we er dagelijks voor dat onze stations schoon zijn. Ook onze pompen en wasstraten proberen we zo goed mogelijk te laten functioneren.
Bij ontstane schade door bezoek aan een van onze stations of gebruik van de carwash verzoeken wij om samen met de Station Manager een schadeformulier in te vullen. Het volledig ingevulde schadeformulier mag per email verzonden worden aan de afdeling Texaco claims: claimsbenelux@efr-group.com Uw claim zal door deze afdeling verder worden afgehandeld.
Wij kunnen echter niet aansprakelijk gesteld worden voor slecht gebruik of het niet opvolgen van procedures of richtlijnen. We raden u dan ook aan om -indien u niet vertrouwd bent met de procedures- advies te vragen aan onze kassiers. Bij onzorgvuldig handelen aanvaarden wij dus geen aansprakelijkheid voor het morsen van product over kleding en schoenen.
Brandstof & Brandstofcheques
Ik heb verkeerde brandstof getankt. Wat nu?
Wij willen je vragen een schadeformulier in te vullen en deze samen met het rapport van je garagehouder en aankoop bon te sturen naar claimsbenelux@efr-group.com, samen met foto's van je beschadigde wagen en je ticket. Onze Claims-afdeling zal dit zo spoedig mogelijk opnemen.
Waar vind ik informatie over de Texaco adviesprijzen?
Voor een overzicht van de algemene maximumprijzen en hoe deze worden bepaald, verwijzen we u graag door naar de brandstofprijzen. Voor meer gedetailleerde vragen omtrent onze prijzen, wendt u zich best tot één van onze servicestations. Zij kunnen u informeren over de juiste prijs bij de betreffende locatie.
Kan ik brandstofcheques voor alle type brandstof & smeerolie gebruiken?
Brandstofcheques kunnen worden gebruikt voor betalingen van brandstof aan de pomp. Dit geldt niet voor de aankoop van smeerolie of andere aankopen in de shop of carwash.
Mijn brandstofcheques zijn vervallen. Kan ik deze nog omwisselen?
Je kan dit aanvragen via customerservice@gotexaco.com. Er worden kosten aangerekend voor het omwisselen van brandstofcheques.
Wat zijn de specifieke kenmerken en voordelen van Texaco XL-brandstoffen?
De XL-brandstoffen maken je motor schoner dankzij sterk reinigende additieven, wat resulteert in een lagere uitstoot van dioxide en fijn stof. Daarnaast rijd je zuiniger en is er minder koppel- en vermogensverlies.
Betalingen & Aankopen
Ik heb een toiletvoucher ontvangen. Waar kan ik deze inwisselen?
Je kan deze voucher inwisselen op highway locaties waar gebruik gemaakt wordt van dit systeem. Je kan maximaal drie vouchers per keer inruilen. De vouchers zijn te gebruiken voor alle shopproducten, met uitzondering van tabak, tijdschriften, medicijnen en prepaidkaarten. Ook zijn ze niet in te ruilen voor brandstofkorting . De vouchers zijn drie maanden geldig na uitgiftedatum.
Ik heb geen korting ontvangen
Wij willen je vragen een kopie van je aankoopbon te mailen naar customerservice@gotexaco.com. Aan de hand van deze transactiegegevens kunnen wij de werkelijke verkoopprijs natrekken en eventuele korting alsnog toekennen.
Mijn verschuldigd bedrag is twee keer van mijn rekening gegaan. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Wij willen je vragen een kopie van uw bankafschrift te mailen naar customerservice@gotexaco.com te sturen. Met deze gegevens kunnen wij nagaan wat precies gebeurd is. Indien er een fout is ontstaan, zullen wij al het mogelijke doen om dit zo snel mogelijk recht te zetten.
De datum op het product dat ik gekocht heb is verlopen.
Gelieve jouw aankoop bon samen met een foto van de houdbaarheidsdatum te sturen naar customerservice@gotexaco.com. Wij zullen zo spoedig mogelijk contact met je opnemen.
Carwash
Is er een overzicht van het carwash aanbod per station?
Nee, helaas is er geen overzicht beschikbaar van de verschillende varianten carwash per station. Tevens zijn niet alle Texaco stations voorzien van een carwash of wasbox. Op de Texaco website vindt u een overzicht van stations die voorzien zijn van een carwash. http://www.gotexaco.nl/nl/stations/stations
Ik heb niet het juiste carwashprogramma gekregen
Wij willen je vragen ons jouw aankoop bon te sturen of alleszins alle details, zoals tijdstip, welk programma, bedrag, etc. Na ontvangst van jouw gegevens zullen wij nagaan wat is misgelopen.
Mobiel betalen App
Hoe voltooi ik het tanken?
Wanneer u klaar bent met tanken, plaatst u het mondstuk terug in de pomp. U ontvangt kort daarna een ontvangstbewijs in de app en per e-mail, indien geselecteerd in uw instellingen.
Ontvang ik nieuws en updates per e-mail?
Ja. U ontvangt nieuws en updates op het e-mailadres in uw gebruikersaccount. U kunt zich op elk moment afmelden voor het ontvangen van marketing-e-mails, zoals hieronder aangegeven. Houd er rekening mee dat het uitschrijven van de distributielijst voor e-mailmarketing geen invloed heeft op de mogelijkheid om u transactionele e-mailberichten over uw gebruikersaccount te sturen.
Hoe kan ik me afmelden voor het ontvangen van e-mailnieuws en -updates?
U kunt zich op elk moment afmelden voor het ontvangen van e-mailnieuws en -updates door een van de volgende handelingen uit te voeren: (i) e-mailen (e-mailadres specificeren) of bellen (nummer specificeren) en verzoeken om te worden verwijderd van onze e-mailmarketingdistributielijst, (ii) het wijzigen van uw accountinstellingen via de app, of (iii) het volgen van het opt-out-mechanisme in elk e-mailnieuws en update die u ontvangt. Als u zich afmeldt, kunnen wij of onze externe contractanten u een e-mail sturen waarin wordt bevestigd dat u zich heeft afgemeld. U ontvangt nog steeds transactionele e-mailberichten over uw gebruikersaccount.
Hoe worden mijn persoonlijke gegevens in de app gebruikt?
Raadpleeg de Privacyverklaring (Privacybeleid) in de app om te begrijpen hoe uw persoonlijke gegevens worden gebruikt.
Hoe weet ik welke stations mobiele betalingen verwerken?
U kunt stations filteren op diensten via de winkelzoekerfunctie in de app. Gebruik de filters om mobiel betalen te selecteren om uw lokale stations te zien die mobiele betalingen verwerken.
Hoe weet ik of mijn lokale zender mobiele betalingen ondersteunt?
Twee Texaco-stations in ons netwerk verwerken nu mobiele betalingen. We beperken dit om de app-functionaliteit en de feedback van onze klanten te testen vóór een volledige netwerkuitrol. Stations worden aan de app toegevoegd zodra de mobiele betalingsfunctionaliteit op een locatie is ingeschakeld. Gebruik de filters in de winkelzoekerfunctie in de app om uw lokale stations te zien die mobiele betalingen verwerken.
Hoe koop ik brandstof via de app?
Nadat u de app heeft gedownload:
- Maak een gebruikersaccount aan,
- Log in op de App en koppel een betaalmethode (zie link betaalmethode hieronder)
- Het dichtstbijzijnde station moet worden vermeld op het startscherm van de app als u de locatieservice gebruikt.
- U kunt ook het station selecteren via de kaartfunctie op het startscherm. Houd er rekening mee dat u zich binnen 70 meter van de pomp moet bevinden om de app te laten werken
- Selecteer de betaaloptie.
- Selecteer Betalen aan de pomp.
- Voer het pompnummer in waarmee u vult (nummeroptie op scherm)
- Selecteer pomp autoriseren.
- Til het mondstuk van de pomp en begin met tanken.
- Vervang het mondstuk op de pomp.
- Er verschijnt een transactiebewijs op uw scherm.
- Uw brandstoftransactie is nu voltooid en u kunt het station verlaten.
Hoe weet ik dat de pomp klaar is voor gebruik op het station nadat mijn betaling is geautoriseerd?
Nadat uw betaling is geautoriseerd, verschijnt het scherm 'begin met tanken' op uw telefoon, wat aangeeft dat de pomp klaar is voor gebruik. Selecteer de brandstofkwaliteit op de pomp zoals u dat normaal zou doen en begin met tanken.
Waarom is mijn kassabon niet afgedrukt?
Na elke transactie ontvangt u een digitale betalingsbevestiging in de App. U kunt er ook voor kiezen om ontvangstbewijzen per e-mail te ontvangen via het menu Instellingen onder Transactiegeschiedenis in de app.
Hoe koppel ik een betaalmethode aan mijn Gebruikersaccount in de App?
Navigeer naar de Wallet, selecteer Betaalmethoden en klik op “+” om een betaalmethode te koppelen.
Hoe verwijder ik een betaalmethode uit mijn Gebruikersaccount in de App?
- Een betaalmethode uit uw account verwijderen:
- Selecteer meer in de linkerbenedenhoek van het startscherm.
- Selecteer ‘Betaalmethoden’
- Selecteer de betaalmethode die u wilt verwijderen.
- Druk op het prullenbakpictogram in de rechterbovenhoek van het scherm.
- Selecteer bevestigen.
Kan ik meer dan één betaalmethode gebruiken voor één transactie?
Nee. Momenteel kunt u niet meer dan één betaalmethode per transactie gebruiken. U moet afzonderlijke transacties uitvoeren met afzonderlijke betaalmethoden.
Hoe kan ik mijn gebruikersaccount verwijderen?
Selecteer de optie meer in de rechterbenedenhoek van het startscherm
- Selecteer Privacy en voorwaarden
- Selecteer Account verwijderen
- Selecteer Mijn account verwijderen
- De app stuurt een verificatiecode naar uw mobiele apparaat
- Voer de verificatiecode in om uw app te verwijderen
Om je weer snel op weg te helpen, vindt je onderstaande de meest gestelde vragen over onze Texaco tankstations, spaarprogramma’s en services.